Indlæser EfterUddannelse.dk - vent venligst...
Spring til indhold
Information om brug af cookies. Når du bruger www.efteruddannelse.dk, accepterer du, at vi anvender cookies -
Læs mere
Børne- og Undervisningsministeriet

Kursusbeskrivelse

‹ Tilbage til forsiden

‹ Tilbage

Aarhus Business College
Sønderhøj 9
8260 Viby J
www.aabc.dk

Digitalt salg

AMU - ArbejdsmarkedsuddannelserVær opmærksom på, at du tidligst kan begynde 5 hverdage efter din tilmelding. Prisen er fastsat ved finanslov og kan derfor ændres ved ny finanslov. Hvert modul afsluttes med en mindre test.Særlige adgangskrav til kurset:IngenHvad kan du efter at have fulgt dette kursus?

Fagnummer49556 -

Anvendelse af sociale medier i virksomheden

Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med markedsføring, kommunikation og kunderådgivning via sociale medier i virksomheden.

Deltageren kan anvende sociale medier til markedsføring og branding af virksomheden. Deltageren kan formulere tekst, anvende billeder, konkurrencer, storytelling og andre midler på de sociale medier, til at kommunikere med virksomhedens kunder, leverandører og andre interessenter. Deltageren kan anvende sociale medier til målrettet at fastholde og tiltrække kunder, samt udbygge kundeloyalitet i virksomheden. Deltageren kan medvirke ved udvikling af virksomhedens e-koncept og kan anvende sociale medier, der understøtter virksomhedens e-strategi. Deltageren kender lovmæssige krav ved brug af sociale medier, herunder GDPR.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer49321 -

Dialogbaseret markedsføring

Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsbutikker.

Deltageren kan, via viden om gyldig og pålidelig dataindsamling omkring målgruppen, indsamle og bearbejde data med henblik på at udarbejde en 1 til 1 (one2one) markedsføringsaktivitet. Deltageren kan udarbejde forslag til markedsføring af en udvalgt aktivitet, der henvender sig til et bestemt segment - målrettet segmentets behov og relationer. Deltageren kan gennemføre markedsføringsaktiviteten under hensyntagen til gældende love og regler inden for området Direct Marketing.Deltageren kan undersøge effekten af både online og offline markedsføringskampagner og på basis heraf justere den pågældende markedsføringsaktivitet.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer45953 -

E-markedsføring og reklameindsats

Målgruppe: Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der dagligt arbejder med salg og service samt kommunikation og markedsføring.

Med udgangspunkt i firmaets e-strategi, kan deltageren styrke virksomhedens markedsføringsindsats med reklameplacering på onlinemedier. Deltageren kan målrette markedsføringen via oprettelsen/placeringen af websites indeholdende søgeord, link fra referencer og interesseforums i forhold til specifikke tilbud eller nyheder som bliver præsenteret på Internettet.Deltageren kan ligeledes styrke virksomhedens markedsføringsindsats i forhold til at udarbejde reklamemateriale til enkelte e-kampagner, som skal indrykkes i de trykte reklamemedier.Deltageren kan generere og behandle online besøgsdata og udarbejde forslag til justering af virksomhedens markedsføringsplaner.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer45956 -

E-teknologi og online opdatering

Målgruppe: Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker at forbedre de eksisterende e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der arbejder dagligt med salg og service, kommunikation og markedsføring.

Deltageren kender de grundlæggende principper i et CMS administrationssystem (Content Management System) og kan bruge programmet i forbindelse med organisering og fletning af virksomhedens site's og systemer. Deltageren kan desuden vedligeholde administrationssystemet for optimering af firmaets e-business løsning.Deltageren kan opdatere vareinformationer i firmaets administrationssystem, som ligger til grund for online varepræsentationen og salgsplanlægningen.Deltageren kan ligeledes opdatere firmaets profil og forretningskoncept på Internettet via CMS administrationssystemet eller via manuel redigering af html-sider.Deltageren kan anvende web-statistikker og publicere disse på måde, som er tilpasset virksomheden. Deltageren kan desuden præsentere opfølgnings-rapporter og salgsstatistikker ved at behandle de data, som opsamles elektronisk efter en markedsføringsindsats.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer45951 -

Kundeanalyse og e-strategi

Målgruppe: Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker at forbedre de eksisterende e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der arbejder dagligt med salg og service samt med formidlings- og administrative opgaver.

Deltageren kan udføre en mindre analyse af virksomhedens kunder, for at afdække potentialer for salg af virksomhedens ydelser og produkter online.Deltageren kan via kundeanalysen generere en behovsoversigt og identificere nøgleområder for virksomhedens e-strategi (strategi på online markedet), herunder indsatsen vedrørende online markedsføring og salg.En beskrivelse af e-strategiens nøgleområder klarlægger hvilke e-services der skal satses på og hvilke faglige kompetencer det kræves at kunne følge e-strategien.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer40001 -

Markedsanalyse i detail- og handelserhvervet

Målgruppe: Salgs- og servicemedarbejdere der arbejder i detail- og handelsvirksomheder, og som gennem sit daglige arbejde understøtter den fastlagte eksterne markedsføring til målgruppen.

Deltageren kan, inden for et arbejdsfelt i detail og/eller handel, planlægge og gennemføre mindre markedsanalyser i forhold til et udvalgt marked. Deltageren har kendskab til love og regler i forbindelse med markedsanalyse og markedsføring, og forstår at anvende søgemaskiner til indhentning og efterfølgende vurdering af informationerne. Deltageren kan på den baggrund medvirke ved udarbejdelse af handlingsplaner der tilgodeser nuværende eller fremtidige valg af målgruppe og salgsmål.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer48319 -

Multikanalmarkedsføring - anvendelse

Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med digital markedsføring eller ser en fremtid i at arbejde med digital markedsføring på tværs af kanaler.

Deltageren kan bidrage til at optimere virksomhedens omnichannel markedsføring. Deltageren kan anvende data målrettet med det formål at vurdere samt justere den marketingindsats som fungerer på tværs af kanaler.Deltageren kan på baggrund af data selv komme med forbedringsforslag eller udvikle nye løsninger inden for virksomhedens omnichannel indsats.Deltageren kan behandle og anvende omnichannel relevant data til at udvikle markedsføring rettet mod virksomhedens målgruppe.Deltageren kan vurdere effekten af virksomhedens omnichannel markedsføring og identificere nye muligheder for udvikling.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer48318 -

Multikanalmarkedsføring - forretningsmodeller

Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med digital markedsføring eller ser en fremtid i at arbejde med digital markedsføring på tværs af kanaler.

Med udgangspunkt i firmaets omnichannel indsats, kan deltageren styrke virksomhedens placering på online- og offline markedet. Deltageren kan målrette indsatsen ved anvendelse af digitale forretningsmodeller, der kan ruste virksomheden til fremtidens forbrugere.Deltageren kan styrke virksomhedens indsats i forhold til at videreudvikle eksisterende digitale forretningsmodeller med det formål at fremme virksomhedens omnichannel indsats.Deltageren kan behandle og anvende omnichannel relevant data til at udvikle markedsføring rettet mod virksomhedens målgruppe.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer40995 -

Nye kunder via viral markedsføring

Målgruppe: Målgruppen er medarbejdere og selvstændige, der til daglig arbejder med markedsføring i handels- og servicevirksomheder.

Deltageren kan med udgangspunkt i virksomhedens e-strategi (markedsføringsstrategi på Internettet) anvende viral markedsføring til at styrke virksomhedens online markedsføringsindsats.Deltageren kan anvende forskellige virale markedsføringsmedier og -kanaler, herunder sociale netværk, nichesites, communities, blogs mm., og kan vurdere hvilke og hvornår de skal bringes i spil i forhold til virksomhedens ønskede målgruppe.Deltageren kan bistå ved udarbejdelsen af en markedsføringskampagne og kan placere/uploade den i de relevante medier.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer47189 -

Online kundeservice og -rådgivning

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med webbaserede tjenester til virksomhedsprofilering. Medarbejderen arbejder inden for fx salg, markedsføring, kommunikation eller administration.

Deltageren kan anvende online services og tjenester, herunder webbaserede fora og netværk til kommunikation med og servicering af virksomhedens kunder, leverandører og samarbejdspartnere.I forbindelse med online vejledning og rådgivning af kunder om virksomhedens produkter og serviceydelser kan deltageren sikre, at lovmæssige krav overholdes i relation til elektronisk markedsføring og handel.Med sigte på at yde en optimal og integreret service kan deltageren kommunikere med og servicere kunden via såvel elektroniske medier som websider, herunder fx blogs, e-nyhedsbreve og mails samt telefonisk og i denne forbindelse vurdere, hvornår en personlig face-to-face rådgivning med fordel kan benyttes.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer47341 -

Sociale medier som kommunikationskanal i detail

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med sociale medier som internt og eksternt kommunikationsmiddel.

Deltageren har kendskab til forskellige sociale medier. Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til kunderne. Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til medarbejderne.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer40814 -

Søgemaskineoptimering af digital kommunikation

Målgruppe: Uddannelsen er målrettet medarbejdere der arbejder med, eller ønsker at arbejde med søgemaskineoptimeringen af webløsninger som fx profilerings website, digitale magasiner og -reklamer.

Deltageren kan forestå arbejdet med søgemaskineoptimeringen af webløsninger i forbindelse med virksomhedens produktion af digitale kommunikationsløsninger, som fx profilerings website, digitale magasiner og -reklamer. Herunder har deltageren opnået en viden om forskellene i funktionalitet mellem søgerobotter og ¿kataloger. Endvidere har deltageren et kendskab til de tekniske virkemidler, som kan bruges i søgemaskinearbejdet, samt begreber som "linkpopularitet" og "pagerank".

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer45925 -

Trends og livsstil hos forbrugeren i detailhandlen

Målgruppe: Salgs- og servicemedarbejdere der arbejder i detailvirksomheder med direkte kundekontakt. Medarbejdere i virksomheder der arbejder med fremtidsorienteret produkter, hvor tidens trend har betydning.

Deltageren kan vejlede kunden i valg af varer under hensyntagen til de nye tendenser som forbrugsmønstrer afspejler.Deltageren har viden om den stigende individualisering og de mere sammensatte ønsker hos forbrugere. Deltageren kan søge informationer om aktuelle trends og livsstil, forbrugernes forventninger til bekvemmelighed, deres valg af farver og effekter mv. Deltageren har desuden viden om brancheglidning og globalisering, og hvordan disse forhold spiller ind ift. forbrugsmønstre og disses indflydelse på en hensigtsmæssig produktsammensætning og kundevejledning.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer45952 -

Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering

Målgruppe: Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker at forbedre de eksisterende e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der arbejder dagligt med salg og service, kommunikation og markedsføring.

Med udgangspunkt i firmaets kundeanalyse og e-strategi kan deltageren udvikle virksomhedens online koncept(er) og via web-profilering arbejde med produkt- og målgruppedifferentiering for at skabe salg.Deltageren har kendskab til konceptudvikling i forhold til tema-websites og kan medvirke i udviklingen af firmaets e-koncept(er) ved at arbejde med storytelling og formulering og præsentation af budskaber, der underbygger produkternes egenskaber på Internettet.Deltageren kender muligheder for at opnå en "word of mouth" marketing effekt via dialogintegration, og den effekt den har for virksomheden i forhold til de "features", services og oplysninger som tilbydes online. Deltageren har desuden forståelse for kundeloyalitetsprogrammer, der kan tilbydes online og kan fremme salg.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden


Undervisningssted
Aarhus Business College
Sønderhøj 28
8260 Viby J
Kviknummer
751402OA2033disa
Startdato
10-08-20
Slutdato
30-09-20
Undervisningstidspunkt
Kl. 08:15-15:40
Undervisningsform
Dagundervisning
Garantikursus
Ja
Mange
Tilmeldingsfrist
22-08-20
FagDageNormpris*
Anvendelse af sociale medier i virksomheden3378
Dialogbaseret markedsføring3564
E-markedsføring og reklameindsats2252
E-teknologi og online opdatering2252
Kundeanalyse og e-strategi2252
Markedsanalyse i detail- og handelserhvervet3378
Multikanalmarkedsføring - anvendelse3378
Multikanalmarkedsføring - forretningsmodeller3378
Nye kunder via viral markedsføring2252
Online kundeservice og -rådgivning2252
Sociale medier som kommunikationskanal i detail1126
Søgemaskineoptimering af digital kommunikation1188
Trends og livsstil hos forbrugeren i detailhandlen1126
Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering2252
*Kursister med videregående uddannelse skal betalefuld pris.
Kontakt
Christel Bøgild
8936 3016
ceb@aabc.dk
Ved åbent værksted kan du tilmelde dig et eller flere fag. Prisen afhænger af hvilke og hvor mange fag du vælger, samt hvilken uddannelse du har. Har du en videregående uddannelse betaler du fuld pris.


Vis kurv >



Deltagerpris med statstilskud
For AMU-, VEUD- og GVU-kurser samt deltidsuddannelser er normprisen reduceret med statstilskud, som bortfalder hvis kursisten ikke tilhører målgruppen for almen og erhvervsrettet voksenuddannelse. Kursister med videregående uddannelse og ledige skal betale fuld pris. Desuden skal kursister fra Grønland eller Færøerne, der ikke har bopæl eller beskæftigelse i Danmark betale fuld pris for AMU-kurser.

GVU giver gratis kurser
Hvis du tager AMU-kurser som del af din GVU (Grundlæggende VoksenUddannelse) deltager du gratis, uanset den pris, der er angivet. Og du er stadig berettiget til tilskud.

Kursustilskud
Du kan muligvis få tilskud til erhvervsrettet efteruddannelse, fx VEU-godtgørelse, befordringstilskud og kost og logi. Læs mere om kravene og mulighederne for tilskud på www.borger.dk.

Betalingsloven
Hvis du er omfattet af betalingsloven, skal kommunen/jobcenteret godkende din efteruddannelse. På Undervisningsministeriets hjemmeside, kan du se, hvem der er omfattet af betalingsloven.www.uvm.dk


Ledige
Du kan ikke selv tilmelde dig kurser på EfterUddannelse.dk, hvis du er ledig. Men du kan printe kursusbeskrivelsen og henvende dig til dit jobcenter med ønsker om efteruddannelse.

Ledige pladser
Hvis det kursus, du gerne vil tilmelde dig er fyldt op, kan du kontakte uddannelsesstedet for at blive skrevet på venteliste.

Lukket for tilmelding
Hvis du ikke kan tilmelde dig kan det være fordi kurset allerede er startet eller uddannelsesstedet har lukket for tilmelding. Du kan kontakte uddannelsesstedet eller søge efter et nyt kursus.
Gå til STIL's hjemmeside