Indlæser EfterUddannelse.dk - vent venligst...
Spring til indhold
Information om brug af cookies. Når du bruger www.efteruddannelse.dk, accepterer du, at vi anvender cookies -
Læs mere
Børne- og Undervisningsministeriet

Kursusbeskrivelse

‹ Tilbage til forsiden

‹ Tilbage

EUC NORD
M.P. Koefoeds Vej 10
Postbox 330
9800 Hjørring
www.eucnord.dk

Professionel og målrettet kommunikation

AMU - ArbejdsmarkedsuddannelserStyrk dine kompetencer indenfor funktioner som kundeservice, turisme, detail, reception eller allround kontor. Disse funktioner kræver at du er i stand til at imødekomme kundens behov. Som virksomhedens ansigt udadtil er det meget vigtigt, at du er i stand til at tackle alle slags samtaler og kunder både ansigt til ansigt og telefonisk. På dette kursus arbejder vi med den gode og konstruktive kommunikation! Denne indebærer bland andet teknikker og værktøjer til at forstå kunden, men også til at nedtrappe eventuelle konflikter. Du lærer at identificere kundegrupper og kundetyper for at målrette den givne kundeservice. Yderligere arbejder vi med præsentationsteknikker således du bedst og mest overbevisende kan få skabt merværdi for din virksomhed gennem god og professionel kundeservice. Fagene indgår i Erhvervsgruppe Kontor, administration, regnskab og finansSærlige adgangskrav til kurset:IngenHvad kan du efter at have fulgt dette kursus?

Fagnummer48653 -

Håndtering af personoplysninger

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte administrative medarbejdere i større eller mindre institutioner og virksomheder, der arbejder med personoplysninger.

Deltageren kan behandle personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen og selvstændigt skelne mellem almindelige og følsomme oplysninger og behandlingen heraf.Deltageren kan identificere risici og foretage sikkerhedsforanstaltninger i de administrative opgaver. Deltageren kan fastlægge procedurer i de administrative opgaver for berigtigelse og sletning af data samt håndtering ved databrud.Deltageren kan anvende vejledninger og andet hjælpemateriale fra Datatilsynet i relation til de administrative opgaver.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer44853 -

Kommunikation og konflikthåndtering - service

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser.

Deltageren kan skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og mellem konfliktfremmende og dæmpende adfærd og kan anvende dette gennem sin personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser. Endvidere kan deltageren anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, som fx kunder, patienter, beboere m.v. Der ud over kan deltageren udvise forståelse for krisereaktioner.Endelig kan deltageren anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres liv- og arbejds-situationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer45389 -

Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.

Deltageren kan håndtere vanskelige under ved at anvende teknikker til konflikthåndtering.Deltageren kan med kendskab til kropssprogets betydning forbedre situationen i forhold til opstået konflikt i kundesituationer.Deltageren kan klare vanskelige kundesituationer gennem brug af konstruktive kommunikationsværktøjer.Deltageren kan genkende forskellige kundetyper og forstå, hvordan de skal tackles i forhold til god kundeservice.Deltageren kan, ud fra kendskabet til egne styrker og begrænsninger, vurdere hvornår en konflikt er uundgåelig og kender teknikker til at håndtere konflikter, der ikke umiddelbart kan løses.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer47296 -

Kundeservice i administrative funktioner

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til personer i faglærte og ufaglærte jobs, som arbejder med eller ønsker at arbejde med kundeservice i den administrative funktion.

Deltageren kan yde god kundeservice med henblik på at skabe en professionel og udbytterig relation til den enkelte kunde ¿ intern som ekstern i forbindelse med udførelsen af administrative opgaver, som fx kundekontakt og sagsbehandling. Herunder kan deltageren identificere kundegrupper og kundetyper for at målrette den givne kundeservice. Endvidere kan deltageren - fx i relation til reklamationer - i den udstrækning det er realistisk, set i forhold til opstillede servicemål behandle disse med fokus på at skabe en positiv oplevelse for kunden.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer44396 -

Præsentationsteknik i administrative funktioner

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.

Deltageren kan i forbindelse med administrative funktioner selvstændigt planlægge, forberede, gennemføre en effektiv præsentation af et konkret emne eller projekt ved anvendelse af hensigtsmæssige præsentationsteknikker og præsentationsværktøjer, udvalgt på baggrund af målgruppen for præsentationen. Efter præsentationen kan deltageren evaluere forløbet, ved brug af selvevaluering eller gennem deltagerevaluering.

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden

Fagnummer47250 -

Samtalestyring i kundekontaktfunktioner

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med kundekontakt via telefonen.

Deltageren kan i kundekontaktfunktionen udføre en bevidst styring af indgående og udgående samtaler og anvende korrekte teknikker i telefonsamtalen med kunden, også i stressede situationer og ved ydre påvirkninger. Samtidig bliver deltageren bevidst om samtalens inddeling i faser og kan identificere elementerne i samtalen samt udvælge og anvende de relevante kommunikationsværktøjer korrekt.  

Læs mere om kurset på UddannelsesGuiden


Undervisningssted
Kursuscenter Nord
Hestkærvej 30
9800 Hjørring
Kviknummer
821409kk21-kom-1
Startdato
01-03-21
Slutdato
16-03-21
Undervisningstidspunkt
Kl. 08:05 - 15:29
Undervisningsform
Dagundervisning
Garantikursus
Nej
Min. deltagerantal
16
18
Tilmeldingsfrist
22-02-21
FagDageNormpris*
Håndtering af personoplysninger2376
Kommunikation og konflikthåndtering - service3378
Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen1126
Kundeservice i administrative funktioner1126
Præsentationsteknik i administrative funktioner 3378
Samtalestyring i kundekontaktfunktioner2252
Samlet kursuspris:*
1636 kr.
*Kursister med videregående uddannelse skal betalefuld pris.
Kontakt
Helle Dejligbjerg
72246351
hd@eucnord.dk
Hvis du vil tilmelde dig et enkelt fag, så henvend dig til uddannelsesstedet.
Deltagerpris med statstilskud
For AMU-, VEUD- og GVU-kurser samt deltidsuddannelser er normprisen reduceret med statstilskud, som bortfalder hvis kursisten ikke tilhører målgruppen for almen og erhvervsrettet voksenuddannelse. Kursister med videregående uddannelse og ledige skal betale fuld pris. Desuden skal kursister fra Grønland eller Færøerne, der ikke har bopæl eller beskæftigelse i Danmark betale fuld pris for AMU-kurser.

GVU giver gratis kurser
Hvis du tager AMU-kurser som del af din GVU (Grundlæggende VoksenUddannelse) deltager du gratis, uanset den pris, der er angivet. Og du er stadig berettiget til tilskud.

Kursustilskud
Du kan muligvis få tilskud til erhvervsrettet efteruddannelse, fx VEU-godtgørelse, befordringstilskud og kost og logi. Læs mere om kravene og mulighederne for tilskud på www.borger.dk.

Betalingsloven
Hvis du er omfattet af betalingsloven, skal kommunen/jobcenteret godkende din efteruddannelse. På Undervisningsministeriets hjemmeside, kan du se, hvem der er omfattet af betalingsloven.www.uvm.dk


Ledige
Du kan ikke selv tilmelde dig kurser på EfterUddannelse.dk, hvis du er ledig. Men du kan printe kursusbeskrivelsen og henvende dig til dit jobcenter med ønsker om efteruddannelse.

Ledige pladser
Hvis det kursus, du gerne vil tilmelde dig er fyldt op, kan du kontakte uddannelsesstedet for at blive skrevet på venteliste.
Gå til STIL's hjemmeside